Hej, spameri, takto sa to robí!

5 decembra, 2008

Do mojej e-mailovej schránky zavítal ďalší skoro-spam:

Vážení priatelia,

v súlade zo zákonom o elektronických komunikáciách, si Vás dovoľujeme požiadať o súhlas k zasielaniu obchodných informácií.

Sme firma zaoberajúca sa internetovými riešeniami, tvorbou internetových stránok pre malé i veľké firmy, tvorbou internetových obchodov e-shopov, prevádzkovaním informačných portálov www.obce.info, www.podnikatelia.info. Máme pre vás pripravené zaujímavé vianočné bonusy a zľavy.

Pokiaľ máte záujem o podrobnejšie informácie, budú Vám v najbližšej dobe zaslané.
V opačnom prípade sa odhláste z odberu newsletteru.

obchodné oddelenie
DATATRADE s.r.o.
www.datatrade.sk


E-mail spĺňa všetky podmienky zákonov Slovenskej republiky a nie je ho možné považovať za nevyžiadaný.
Pokiaľ si neprajete dostávať naše ponuky, zadajte zrušiť zasielanie newsletteru zde
Upraviť vaše nastavenie môžete zde
Preposlať správu niekomu inému zde

Klikám na možnost odhlásenia sa, otvára sa mi okno prehliadača s predvyplnenou e-mailovou adresou a s ich prosbou o doplnenie dôvodov, prečo sa chcem odhlásiť. Po kliknutí na odhlasovacie tlačítko sa zobrazuje správa: „Potvrzující e-mail odhlášení z newsletteru Vám byl právě odeslán.“ Dodatočne som si chcel urobiť screenshot, ale k pôvodnému formuláru sa už nedostanem. Teraz sa mi tam zobrazuje potešujúca správa: „Litujeme, ale tato adresa v databázi neexistuje.“ A skutočne dorazil aj e-mail, potvrdzujúci odhlásenie:

Na shledanou z našeho newsletteru, mrzí nás, že odcházíte.

Nyní jste odhlášen z našeho newsletteru.

Toto je poslední email, který Vám z newsletteru zasíláme.
Přidali jsme vaši emailovou adresu na náš „blacklist“, což znamená, že jakýkoliv požadavek na odeslání emailu do Vaší schránky bude zamítnut, kromě přímého zaslání administrátorem newsletteru.

Pokud nastala nějaké chyba, můžete se znovu přihlásit k odebírání newsletteru na této adrese http://datatrade.benelist.cz//?p=subscribe.

Děkujeme Vám.

Vážení rádobymarkeťácitakto sa to robí! Bol by som síce najradšej, ak by som nemusel robiť ani týchto pár krokov, ale toto je hranica, ktorú vám budem tolerovať! Zhrniem:

  • buďte slušní
  • nikdy sa nedopustite arogantného tvrdenia „toto nie je spam, lebo my si to myslíme / lebo vaša e-mailová adresa je na webe“
  • ak už máte neprekonateľné nutkanie osloviť ma, vždy najprv požiadajte o súhlas so zasielaním vášho skoro-spamu. (Naučte sa spamovať legálne! – viac informácií nájdete na Law of IT)
  • vždy, vždy, vždy majte možnosť odhlásiť sa z Vášho „newslettra“
  • po odhlásení definitívne zmažte moju e-mailovú adresu z vašej databázy. Je mi jedno, od akého priekupníka so spamerskými databázami ste ju kúpili, alebo koľko času vaša asistentka browsovala po webe, aby vám takú databázu pripravila.
  • buďte slušní (ano, po druhýkrát – najmä pri písomnej komunikácii sa vyvarujte dobre myslených tvrdení, ktoré adresát môže interpretovať inak.)
  • úplne najlepší budete, ak mi nebudete posielať žiaden spam ani žiaden skoro-spam, žiadne newslettre, ani žiadne žiadosti o súhlas so zasialením skoro-spamu.

BTW, autority o tom hovoria už dávno. Lenže vy ich buď nečítate, alebo ignorujete.

Ako teda na mňa?

  • Postarajte sa o to, aby som vás našiel, keď vás ja budem potrebovať. (áno, hovorím o SEO, kontextovej reklame, atď.)
  • V e-mailovej schránke vás nechcem. Nikdy. Žiadne newslettre, žiadne novinky, žiadne akcie.
  • Čo hovoríte? Že nebudem vedieť o vašich super-bomba neodolateľných akciách? Zaujmite ma na webe, neformálnym spôsobom – a to tak, aby som si vás pridal do mojej RSS čítačky. Touto cestou ma môžete informovať o všetkom. Vo svojej e-mailovej schránke vás naozaj nechcem. Newslettre (ak ich už musíte mať) si nechajte pre zúfalcov, ktorí o RSS ešte nepočuli.

Osobný dodatok: firmy, ktoré sú tak nechopné, že ma nedokážu zaujať inou formou a celé ich marketingové úsilie končí v spamovaní (alebo skoro-spamovaní) sa dostávajú na môj osobný „blacklist“. Ak náhodou príde čas, keď nejakú službu alebo tovar potrebujem, firmy, ktoré ma spamovali majú smolu. Definitívne. Tie, ktoré ma „len“ obťažovali žiadosťami o súhlas so zasielaním obchodných ponúk a nútili ma odhlasovať sa z newslettra, do ktorého som sa neprihlásil – tie majú sťaženú východiskovú pozíciu.

Samozrejme, môžete si povedať, že nie som „typický potenciálny zákazník“ a za to riziko vám to stojí. To je už na vás.

One Response to “Hej, spameri, takto sa to robí!”

  1. Martinon 29 mar 2014 at 07:51

    Krásny článok, mám sto chutí poslať ho každému jednému „podnikateľovi“ ktorý mi denno denne zahlieňuje mailovú schránku svojou úžasnou akciovou kampaňou.

    Ďakujem Martin