SME – sme tretí na Slovensku

December 29th, 2009

Zpráva z tisku: “Obě delegace položily pak věnce na hrob Neznámého vojína.”

Jáj, sorry, to je iná pesnička. Tak ešte raz:

Sme.sk prvýkrát patrí medzi tri najpopulárnejšie slovenské internetové servery. … Sme.sk v novembri navštívilo 1,270 milióna reálnych užívateľov, vďaka čomu predstihlo doteraz tretí Atlas.sk (1,248 milióna). V roku 2009 ide o prvú zmenu v poradí piatich najväčších slovenských serverov.
Zdroj: Sme.sk je prvýkrát medzi troma najväčšími slovenskými webmi

V zásade by to nestálo ani za zmienku, keby sa na tom istom mieste neobjavila aj táto veta:

Post.sk, ktorý bol pod sme.sk začlenený koncom novembra, navštívilo 176-tisíc ľudí.

A teraz počítajme:

  • 1 269 925 > 1 248 331 (sme.sk > atlas.sk)
  • 1 269 925 – 175 916 = 1 094 009 (sme.sk – post.sk)
  • 1 094 009 < 1 248 331 (sme.sk-post.sk < atlas.sk)
  • Zdroj: AIM monitor

No nie je to milé? Z pôvodného Post.sk sme urobili Post.sme.sk – a jupí, predbehli sme konkurenciu!

Aby bolo jasné – toto nie je kritika. Aj keď v článku nie je popísaný postup, ktorý zabezpečil tretie miesto v rebríčku, nachádzajú sa tam všetky relevantné informácie. Post.sk nie je žiadna nová akvizícia. Táto e-mailová služba patrí do rodiny sme.sk už roky. A asi nik nespochybňuje, že tých posledných pár (desiatok tisíc) užívateľov, ktorí ešte neobjavili vhodnejší freemailový nástroj, im “patrí”. Akurát ich od 19.11.2009 integrovali pod hlavičku sme.sk a začali si ich počítať do štatistík návštevnosti.

Je však úsmevné, ako sa stále hráme na rebríčky návštevnosti. A ak ich už tak veľmi potrebujeme, čo všetko sme ochotní urobiť, aby sme sa prispôsobili existujúcej metodike. Nemalo by to byť naopak? Alebo mi niečo uniklo?

4 Responses to “SME – sme tretí na Slovensku”

  1. Martin Pilnikon 30 Dec 2009 at 13:28

    Keď som to videl ako sa s tým TB chváli, hneď mi napadlo, aký “IDOS” (iDnes) alebo aké “ICQ” (Atlas.cz) sa v tých číslach schováva. Nesklamali. :-( Už sa to môže brať ako istota, že v prvej desiatke najnavštevovajenších je 10 rôznych idosov, icqčom a postov prípadne 404 (zoznam.sk). Smutné, veľmi smutné.

  2. lacoon 30 Dec 2009 at 17:03

    Najsmutnejšie (alebo najveseljšie – podľa pohľadu) je to, že nejaká služba sa mení nie kvôli potrebám užívateľov, ale preto, aby sa prevádzkovateľ prispôsobil metodike tretej strany. Pritom preteky v počte užívateľov sú podobné súťažiam prváčikov v tom, kto ďalej / vyššie dociká. ;) Každý súdny človek vie, že to, čo je dôležité, je hospodársky výsledok…

  3. dusofton 30 Dec 2009 at 23:16

    Ale hospodarsky vysledok je predsa formovany aj presne takymito statistikami a tretie miesto umoznuje za reklamu brat viac ako miesto stvrte, piate ci siedme atd.

  4. lacoon 30 Dec 2009 at 23:45

    Nepochybne tam ten súvis je. ;) Ale stále je to prispôsobovanie sa metodike, nie naopak. Očakával by som skôr, že metodika sa prispôsobí reálnym potrebám trhu.

    Jeden variant – ku ktorému smerujem ja: PetitPress vlastní X webov s dosahom na Y reálnych užívateľov. To znamená, že sme tretí na Slovensku a cena našej reklamy je Z,- €. (zjednodušené) Druhý variant: metodika je taká, aká je – nehodnotí sa subjekt, hodnotí sa doména. Preto musíme všetky naše služby bez rozdielu nasypať na subdomény.

    To, čo mne pripadá vtipné (alebo smutné – podľa pohľadu) je práve to, že post.sk patrí pod SME už roky. Tí reálni užívatelia tam sú po celý ten čas. Sú to “ich” užívatelia. Ale doteraz sa nepočítali do celkovej štatistiky Sme.sk. Vďaka tomu, že metodika je taká, aká je, tak sme.sk bolo doteraz štvrté. Hoci celkový počet užívateľov všetkých ich služieb – teda aj tých, ktoré neboli zastrešené hlavnou doménou sme.sk – by ich (právom) poslal na 3.miesto už dávno. A to všetko bez tejto administratívnej úpravy.

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply

For spam filtering purposes, please copy the number 6580 to the field below: